Közös futások

Szerdánként 18:00 órai kezdettel tartjuk közös futásainkat.
Gyülekező a Móra Ferenc Múzeum előtt.
Gyere el, fussunk együtt!

Elérhetőségeink

Címkék

K&H félmaraton beszámoló

2014.06.16. 19:41 Karsai Ádám

Először is szeretném megköszönni mindenkinek, minden egyes futótársnak, hogy segített elérni eme remek eredményt. Ha ti nem lettetek volna, ez az időeredmény is álom maradt volna.

                Hol is kezdjem az egészet? Á, meg is van. Szeretném megköszönni Boros Ferinek, hogy rávett, hogy vegyek részt a K&H futónapon. Illetve szeretném megköszönni a MÁV VSC-nek és Kelemenné Balázs Mariannak a segítséget, a részt vétel és a nevezés terén! :)

Gyorsan el is rohant a hét, és már Vasárnap is lett. Ferivel még a hét közepén megbeszéltük, hogy a 6:45-ös vonattal elég felmennünk, mert akkor is másfél órával korábban fent vagyunk, mint ahogy a rajt kezdődne. Szombat este fogtam is a fejemet, hogy korán kell kelni, mert így sajna lemaradtam az esti VB meccsről (pedig jó kis meccs volt az), a Le Mans-i 24 órás versenyről (ritkán hagyom ki :)
 ) és az 1 hetes francia kerékpáros körverseny utolsó szakaszáról is. De hát ez van :) Ha egyszer Pesten van futás, nincs vissza út.
5:30-kor ébresztett is volna a telefon, ha nem ébredtem volna fel hamarabb. Izgatott voltam, mert Április óta nem voltam ekkora eseményen. 6 órakor el is indultam, hogy tudjak venni valami harapni valót (2 db briós) és hogy helyet tudjak foglalni a vonaton.  Az állomáson még megkaptam az utolsó biztató szavakat a munkatársaktól, aztán már csak Ferire kellett várnom. Nem sokára ő is megérkezett, és indulhattunk is Pestre.
                9 órakor meg is érkeztünk Zuglóra, majd jöhetett egy kis gyaloglás az 56-ok teréig. Kb. 15 perc alatt ott is voltunk. Miután megérkeztünk a térre, Ferivel elindultunk megkeresni Mariannt, akinél ott voltak a rajt csomagjaink. Közben összefutottunk Éliás Szabolccsal, és sok sikert kívántunk a másiknak :)
 Pár méterrel arrébb meg is találtuk Mariannt, aki már javában készült a Minimaraton váltóra, szóval egy gyors köszönés, bemutatkozás, és csomagátvétel. Majd elköszöntünk tőle, sok sikert kívántunk, és megbeszéltük, hogy később még találkozunk. Irányba vettük az öltözőt, ahol találkoztunk Árminnal. Majd jöhetett a csomagleadás. Itt elköszöntünk Ármintól, aki ment a Rajthoz, mi meg Ferivel inkább maradtunk az árnyékos részen, ahol jöhetett egy kis bemelegítés. 10:10 körül mi is elindultunk a Rajthoz. Ekkor már érkeztek befelé folyamatosan a Minimaraton-váltó utolsó futói. Majd kb. 5 perccel később mi is elfoglaltuk a helyünket a megfelelő színű zónában. Sok sikert kívántam Ferinek, és a Zöld zóna elejére álltam be. Jött még egy kis adrenalin fokozás, egy-két remek muzsika és elértünk a visszaszámlálásig.
                10 óra 30 perckor a K&H egyik fejese (már meg nem mondom a nevét, mert valami külföldi uraság volt) meghúzta a Startpisztolyt, és elindult a verseny, elindult a tömeg. Alig hogy elrajtoltunk, rögtön jött egy jobb kanyar, ami nagyon meglepett (bevallom, nem ismertem az útvonalat), majd egy hosszú egyenest követően egy balkanyar (erre se számítottam). Utolértem Ármint, sok sikert kívántunk egymásnak, és folytattuk az utunkat. Az útvonal:  
56-osok tere - Dózsa György út - FORDÍTÓ ( a Dembinszky utcánál ) - Dózsa György út - Hősök tere - Kós Károly sétány - FORDÍTÓ ( a Hermina út előtt) - Kós Károly sétány - Városligeti körút - Paál László út - Zichy Mihály út - FORDÍTÓ (a Petőfi Csarnoknál) - Zichy Mihály út - Olof Palme sétány - Városligeti körút - FORDÍTÓ (a Közlekedési Múzeumnál) - Városligeti körút - Olof Palme sétány - Dvorzsák sétány - 56-osok tere - Dvorzsák sétány - Olof Palme sétány - Benczúr utca - 56-osok tere. Így nézett ki egy körünk és ebből kellett 3-at megtenni. Az első körben láttam még Bakonyi Istvánt, köszöntünk is egymásnak, Éliás Szabolccsal is intettünk egymásnak és vissza fele az Olof Palme sétányon volt egy tolószékes srác, aki az út szélén volt, és lepacsizott mindenkivel, akivel csak tudott. Remek érzés volt vele pacsizni :)
            Az első kör 27:56-os lett, amit nagyon kemény kezdésnek éreztem 7 km-en, de nem törődtem vele (főképp azért sem, mert a Rajt/Célban mondták a nevemet, ami plusz erőt adott a kanyar elött), majd a kanyar után jöhetett a 3. frissítés. Már az első frissítő pontnál kipróbáltam valamit, ami be is vált: bal vagy jobb kézzel megfogtam a poharat (frissítő ponttól függött), majd jöhetett egy 360 fokos fordulat, amitől a lendületem is megmaradt, és a víz is megmaradt a pohárban :)
 Lestek is minden frissítőpontnál a szervezők :) De úgy gondolom, és úgy érzem, hogy így volt jó, ahogy megcsináltam :) Megvolt a 3. frissítés is, és rohantam tovább, mert ekkor hallottam, hogy a Rajt/Célban mondják, hogy 1:25-ös félmaratoni idő várható ilyen köridővel. Még egy kis erőt adott nekem, ami jól is jött, mert melegedett az idő.
            Szóval 2. kör. Lassítottam egy picit, mert előlem rendesen elmentek, s mögöttem is nagy volt az űr. Ebben a körben megkezdődtek a körözgetések. Ja és egy újabb ismerős, Bernáth Lajos, akivel a Velencei-tavi Futópartin futottam össze, illetve futottam végig :)
 A váltót futó emberkéket kezdtük beérni és lehagyni. Jöttek a frissítők, fogyott rendesen a víz, jött ismét a tolószékes srác, jött az újabb pacsi, jöttek a szurkolások a sétányon álló, nézelődő emberektől. Szóval panasz nem volt a 2. körben. Viszont a kör végén jött a meglepetés: milyen jó dolog a futás, hisz így mennyi embert ismerhetünk meg. Múlt hét hétvégén, június 7-én, Kecskeméten sikerült össze ismerkednem egy győri hölggyel, akit akkor be is húztunk a mellettem futó sráccal. Akkor nagyon hálás volt mindenért, mert 2. lett a Mercedes Utcai Futóversenyen. Erre kivel futok össze!! Futok vissza a Dvorzsák sétányon, és ki fut szembe velem, hát, naná, hogy ő :) Nagyon megörültünk egymásnak, „Sok sikert” kiáltottunk egymásnak és mentünk tovább (ő váltóban futott, méghozzá maraton-váltóban). Nem sokára a Rajt/Cél vonalhoz értem, felnéztem az számlálóra, és azt láttam, hogy még mindig 1 órán belül vagyok (57:24-nél jártam), ekkor bemondták ismét a nevemet, és jöhetett az utolsó kör!
            Alig hogy frissítettem a Rajt/Cél után, rá kellett kapcsolnom, mert hallottam, hogy a női első helyezett a nyakamban liheg. Szó szerint :)
 Sajna nem is húztam sokáig, olyan tempó különbséggel ment el mellettem a Kós Károly Sétányon, hogy a fordítóig tudtam vele tartani a lépést, onnantól fogva meg csak próbáltam utolérni :) De ez sajna nem jött össze :) És ekkor jött az, ami kicsit „mellkason” ütött: utol értem a tömeget, és jöhetett a kacskaringózás köztük. Erre végképp nem számítottam, de minden erőmet beleadtam még, mert már csak 3 km volt hátra az egészből. Utolsó fordító a Közlekedési Múzeumnál, utolsó pacsi a tolószékes sráccal, egy bal kanyar, még egyszer a Dvorzsák sétány majd a fordító az 56-ok terén, vissza sétányra, majd ismét egy balkanyar az Olof Palme sétányra, és itt egy utolsó biztatás, méghozzá Pljesovszki Rolandtól (köszi Roli, sokat segített :) ), majd a két utolsó bal kanyar és jöhetett a Cél egyenes. Még egy kis sprint a végén (szokásomhoz híven) és át a Célon és utoljára bemondták a nevemet még. Egy csöppnyi szusz, hátra nézés, és azt látom, hogy 1:28:25. Nem fogtam fel az időeredményt még akkor :)
            Elindultam a frissítő csomagot átvenni (ásványvíz, üdítő, chio mix, cerbona szelet, valami nápolyis csoki szelet, és alma), majd tovább egy másik sátorhoz, ahol az „izotóniás” italokat osztogatták: Dreher 24 sört :)
 Majd vissza az 56-os emlékmű hőz, mert onnan beláttam az egész Célt. Figyeltem is, hogy jön-e valaki, és nemsokára feltűnt Feri. Gratuláltam neki, majd megindultunk a frissítő csomagért meg a sörért, majd folytattuk utunkat a Csomag megőrzőhöz. Feri megkapta a táskáját, ellentétben velem, mert nekem lassan már a „kezemet akarták levágni”, mert a csuklószalag nem akart lejönni :) De nagy nehezen lekéredzkedett rólam is. Irány a tusoló, ahol persze csak hideg víz volt, szóval gyors volt a fürdés! Egy kis beszélgetés a bent lévő futótársakkal, majd Ferivel szedtük a sátorfánkat és elindultunk megkeresni Mariannt. Feri mondta, hogy nézzük meg a váltópontnál, mert, hogy váltót futnak, és hátha megtaláljuk ott. Csak hogy kibe sikerült belefutnunk: Dancs Ivettbe :D Örültünk a találkozásnak, volt egy kis beszélgetés, és gratuláltunk a Keszthelyi Maraton eredményéért :) Illetve ő is rákérdezett az eredményünkre, én meg mondtam, hogy olyan 1:28:25. Kaptam egy hatalmas gratulációt tőle, majd, ahogy indultuk volna tovább, kit láttam meg a tömegben az egyik váltópontnál: hát ki mást, a győri hölgyet (azóta kiderítettem, hogy Macher Tündének hívják) :) Odamentem hozzá, örültünk is, hogy ismét összefutottunk. Kérdezte, hogy egyénit mentem-e, én meg Igennel válaszoltam. Mondta, hogy nagyon keményen toltam, és hogy mennyi lett a vég, itt is jött a válaszom: 1:28:25 (ekkor még nem tudtam, hogy ez-e a hivatalos), és egy újabb gratuláció, majd a legjobb kérdés a nap folyamán: Mikor futunk össze legközelebb? :D Wizz Air félmaraton? Természetesen :D Szóval kedves Tünde még fogunk találkozni. Elköszöntem tőle és további kellemes napot kívántam neki (meg is lett a kellemes nap, mert a maraton-váltóban elhozták a 2. helyet). Majd Ferivel folytattuk Mariann keresését. Megcsörgettük, amit kár volt, mert már ő futott a váltóból. Ferivel elsétáltunk az Olof Palme sétány és a Paál László út kereszteződésébe, hogy szurkolni tudjunk Mariannak! 3-szor is sikerült drukkolnunk neki, majd utána úgy döntöttünk, hogy irány Zugló és a vasút állomás.
            A 13:53-as Szegedre tartó vonatot el is értük. Visszafele úton majd nem végig beszélgettünk. Kibeszéltük a félmaratont, és kicsit pihentünk is.  Szegedre érvén még a vonaton elköszöntünk egymástól, azért, hogy Feri elérje a Rókusra tartó vonatot. Majd még egy kis élménybeszámoló az állomási kollégáknak és én is tekertem hazafelé :)


            És akkor jöjjön, aminek jönnie kell:
időeredmény: 1:28:12, helyezés: 12.
A verseny előtt csak reménykedtem, hogy sikerül-e elérnem az 1:30:15-ös félmaratoni időmet, mert mostanában a meleg miatt kicsit nehezebben mozogtam. És még most se hiszem el, hogy picivel, több mint 2 percet javítottam a legjobb eredményemen, és hogy egy ilyen versenyen ennyire elől tudok végezni. És ezt mind nektek köszönhetem FUTÓTÁRSAK! Ti jártatok végig a fejemben, ti adtatok erőt, amikor éreztem, hogy mindjárt vége. Nélkületek nem sikerülhetett volna ez a remek idő!

Köszönöm szépen Mindenkinek!!

És köszönöm szépen, hogy végig olvastátok :)


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedifutok.blog.hu/api/trackback/id/tr806306973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása