Közös futások

Szerdánként 18:00 órai kezdettel tartjuk közös futásainkat.
Gyülekező a Móra Ferenc Múzeum előtt.
Gyere el, fussunk együtt!

Elérhetőségeink

Címkék

6 órás körözés 40 fokban! :)

2014.07.21. 16:18 Karsai Ádám

           Már rég óta tervezem (na, jó, tavaly óta), hogy egyszer be kellene vállalni egy hosszabb futást, mint a maraton. Kb. 2 hónappal ezelőtt, amikor meghirdetésre került a Kilométergyűjtők Facebook oldalán, gondoltam belevágok. Egyszer élünk, ne szalasszunk el semmit. Szóval, akkor eldöntöttem, hogy lesz, ami lesz, de elmegyek Július 19-én Bajára, és meg próbálom végig csinálni az embert nem kímélő feladatot. Kérdeztem egy-két embert, hogy jönne-e valaki velem, de választ nem nagyon kaptam. Se baj, akkor képviselem Szegedet jómagam :) Végül is nem lettem egyedül, mert Kisházi Laci és Balogh Márta (3 hónapja kezdett futni!!)személyében volt még egy szegedi futó :)
            A felkészülésről meg csak annyit, hogy a szokásos formámat hoztam. Ugorjunk bele a közepébe és meglátjuk, mi sül ki belőle. Ha más nem is, de én biztos, hogy kisültem ebben a 40 fokban :)

            Megkértem a szüleimet, hogy ha lehet, akkor el tudnánk-e menni Bajára. Apukám dolgozott, így maradt húgom, aki sofőrködöt egy kicsit. Elkísért még anyukám is, így volt egy kisebb szurkoló táborom (igaz húgom intézett egy kis túrát a környékre maguknak, mert azért 6 óra az 6 óra, és nem akartak unatkozni).
            Reggel 7-kor indultunk, hogy időben oda érjünk (kis kerülővel kellett menni, mert az 55-ös főutat jelenleg renoválják, szélesítik). Kb. negyed 10-re meg is érkeztünk a Bajai Petőfi-szigetre (egyre jobban tetszik a sziget és a környéke). Leparkoltunk, majd mentem nevezni. Kiválasztottam a rajtszámomat (818) majd aláírtam, amit kellett és visszamentem az autóhoz átöltözni. Felvettem a futó cuccot, majd a rajtszámot, majd kipróbáltam a csoda krémet, a bemelegítő gélt, amit még a Tavaszi Férfiak vs. Nők versenyén nyertem. Majd jöhetett egy kis naptej (kellett is!), utána egy kis séta a parkoló környékén, egy-két fénykép a futás előtt, és pár perccel később indultunk is a rajthoz. Fogtam a frissítő csomagomat (3 banán, 4 sportszelet, 2 kék Power Rade, 2 citromos vizes kulacs és egy sima vizes kulacs), és amit hoztam a közösbe, és elindultunk a rajthoz. A közösbe hozott dolgokat leadtam, a frissítő csomagomat beraktam egy pad alá (napernyő még nem volt felállítva, de később amint meglett, berakták alá a csomagomat), és jöhettek az utolsó percek a rajt előtt. Kuritár Zoltán meg kért mindenkit, hogy álljunk össze egy közös csoportképre. A képek elkészülése után megfordultunk, elindultunk a rajt irányába, majd jöhetett a visszaszámlálás, és a Rajt, amit AC/DC számmal turbóztak fel.
            Kb. 10 óra 2 perckor el is indultunk a 6 órás megpróbáltatásra. Zoltán meg kért mindenkit, hogy az első kört közösen teljesítsük, majd utána mindenki mehet a saját feje után. Ez így is történt (voltak kivételek, akik már az első körben szökésben voltak). Az első kör remek hangulatban, beszélgetéssel telt el. A kör végén még készült is rólam egy-két kép :)

            A 2. körben próbáltam megtalálni a saját tempómat. Nem akartam beleszakadni, de nem is akartam nagyon lassan menni. Így meg is kezdtem a 6 órás körözést a gyönyörű szigeten! A 2. kör gyorsan eltelt.
            Majd jött a 3-dik, ahol már meg kezdtem a lekörözést. Ahány ember mellett futottam el, annyiszor mondtam, hogy „Hajrá” és ők is viszont mondták :)
 És ez a kör is gyorsan eltelt.
            A 4. körben se történt semmi különös, habár itt már megvolt az első sapkavizezés!
            Az elkövetkező körökben nem történt túl sok minden, róttam a métereket, pakoltam a lábamat egymás után. A 5. körben volt az első frissítésem citromos vízzel, majd a 6. körben Power Rade, majd a 7. körben egy sportszelet. És nagyon gyorsan elértünk a 8. körig, azaz a félmaratoni távig. A 8. körben megettem egy banán ¾-ét, a maradékot oda adtam egy futótársnak :)

            A 9. kör megkezdése előtt beikszeltem a papíron, hogy hányadik kört teljesítettem, mert már kezdett nehézkessé válni a fejben tartása :)

            A 10. körben is maradt a remek hangulat, folytattam a kilométergyűjtést és a körözgetéseket (volt egy FuTeam-es fickó, aki csak annyit mondott, „hogy már megint itt vagy”). Viszont a hőség kezdett egyre jobban megviselni.
            11-12. kör, frissítés Power Rade-el és egy sportszelettel, sapka újabb megmártóztatása! Beszélgetés a többi futóval.
            13. kör. Na, itt jött el az első holtpont. Itt már nagyon éreztem a meleget! Kezdtem szenvedni. De egy újabb sapkavizezés, és helyre rázódtam.
            14. kör, egy újabb X a papírra, majd egy újabb cseverészés a FuTeam tagokkal! Frissítés citromos vízzel.
            15. kör sportszelet, vizes sapka, majd az erdőben egy új futótársra találás: egy mókus :)

            16. kör, na, végre elértem a maratoni távot! Még 6 kör kellene, idővel is jól állok. Szóval minden rendben.
            Miután meg volt a 16. kör, megálltam a Rajtnál frissíteni a közösből (szörp, szőlőcukor), majd indultam volna tovább a 17. körre. És itt jött az, amire nem számítottam. Begörcsölt a jobb combom, és azt hittem, majd meghalok! Leültem az egyik padra a sétányon, majd megvártam, míg alább hagyott a fájdalom (közben mentek el mellettem a futók, és kérdezték, hogy jól vagyok-e, pihentem-e), és jöhetett egy kis séta. Laci csatlakozott hozzám, így egy kicsit sétáltunk, beszélgettünk. Ekkor úgy voltam a futással, hogy ha mást nem is, de még legalább 2 kört végig sétálok (tudtam, hogy a tervezett 22 már nem fog összejönni :(
 ). Beszélgettünk Lacival, majd a garázssoroknál lévő kútnál Laci elköszönt tőlem, és futott tovább.  Én meg tovább sétáltam, beszélgettem a mellettem elsuhanókkal. Egészen addig, amíg egy srác el nem ment mellettem, és beszélgetésbe elegyedtem vele. Mondta, hogy későn jött és 8 kört tervez. Sok sikert kívántam neki, majd utána mondta, hogy 3x már műtötték a térdét, csoda, ha a 8 körre képes lesz. Ez a beszélgetés, és a Lacival való beszélgetés olyan erőt adott nekem, hogy ismét tudtam futni! A 17. kör ¾-ét végig sétáltam, de a maradékot már ismét, újult erővel futottam.
            18. kör, frissítés a célban csokival, sapkavizezés, majd irány tovább. Garázssornál újabb sapkavizezés.
            19. kör, Célban megkérdeztem, hogy mennyi az idő, „3 óra lesz 5 perc múlva”. Akkor még 2 kör belefér. Frissítés a közösből, és akkor még húzzunk bele! Még egy kis séta is belefért illetve egy kis beszélgetés két Hódmezővásárhelyi futóval (Wizz Air-en találkozunk!) Felvetődött egy érdekes kérdés a hölgyfutó részéről, hogy mi is tangában futunk, mert volt egy fickó, aki abban futott!! :S Majd ismét folytattam a futást!
            20. kör, egyben utolsó köröm. Ezt a kört élveztem a legjobban! Még egy utolsó beszélgetés a futótársakkal, és bent voltam a Célban! Kérdeztem, hogy mennyi az idő, fél 4 múlt 5 perccel. És ekkor döntöttem el, hogy nem kockáztatok, és eleget futottam aznap a rekkenő hőségben.
            Visszaindultam az autóhoz, ahol már vártak. Közben Laciék is megérkeztek a parkoló részhez, be is mutattam Lacinak anyukámat és a húgomat. Majd fogtam a cuccomat, és elindultam megkeresni a tusolót. Nagyszerű érzés volt letusolni és lehűteni magamat. A tusolóban még egy kis beszélgetés az egyik Pest környéki futóval. Gratuláltunk a másiknak :)

Majd ki a Célhoz és jöhetett az eredményhirdetés. Gratuláltunk a dobogósoknak (a hölgyek elpicsáztak minket!), sőt én is fogadtam a gratulációkat (ahogy figyeltem, én voltam a legfiatalabb a társaságban, aki végig csinálta), ami nagyon jól esett. Majd elbúcsúztam a FuTeam tagoktól (figyelmeztettek, hogy a napszemüvegemet, ne hagyjam el :)
 ), megköszöntem a remek szervezést, és a rengeteg beszélgetést! :) Lacitól és Mártitól is elbúcsúztam. Laci és Márti, megtiszteltetés volt veletek körözni! :)
            Vissza az autóhoz, citromos HB elfogyasztása, még egy kis üldögélés a Sugovica partján, majd indultunk is hazafelé.

            Eredmény: kb. 5 és félórafutás, 20 kör a tűző napon, ami végül 52,515 km lett. A 22 kör nem jött össze, de nem szomorkodom. Legközelebb, ha hűvösebb lesz, jobban fog menni :)
 Folytatás októberben! Ezen a szigeten élvezet körözgetni, szóval biztos, hogy visszatérek!
            Ja és tegnap átmozgatás kép egy 45 km-es tekerést csináltam :D


Köszönöm szépen mindenkinek, aki gondolt rám, és drukkolt nekem! Éreztem a hatását! :)

Köszönöm, hogy végigolvastad! :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedifutok.blog.hu/api/trackback/id/tr406529683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2014.07.22. 17:25:47

Gratulálok, ez nem semmi, ilyen melegben 10 km-t sem könnyű futni!

Karsai Ádám 2014.07.24. 13:46:14

@bencsikp: Köszönöm szépen Péter :)
süti beállítások módosítása